Groenmarkt

Onze Groenmarkt is al vele jaren de gezelligste markt op tuingebied in Noord-Nederland. Vorig jaar kwamen er maar liefst een kleine duizend bezoekers op het evenement af; een record. Voor veel leden van Groei & Bloei is dit dè ontmoetingsplaats voor onderlinge contacten.

Voor dit jaar staat de plantenmarkt gepland op de derde zaterdag in mei. Er zal weer een groot aanbod zijn van alles wat groeit en bloeit in de tuin.

In het kader van het 60-jarig jubileum van onze vereniging en het 20-jarig jubileum van de Groenmarkt zijn er twee specials:

• Minilezingen: Een levende tuin maak je zelf.
  • Kinderactiviteit: Oorwormenpotje maken.

Graag tot ziens!

Datum:        zaterdag 18 mei 2024

Tijd:             10.00 uur – 16.00 uur

Locatie:        Rotstergaastweg 79, Nieuweschoot

Boekenkraam op de Groenmarkt

Ook dit jaar is er weer een boekenkraam met tweedehandsboeken op de Groenmarkt. De opbrengst is voor onze eigen afdeling. Er zijn nog wel wat boeken, maar meer is altijd welkom. Mooie tuinboeken, historische tuinboeken of hele praktische tuinboekjes….Boeken over tuinieren, aanleg, planten, biologisch enz. Wat je maar kwijt wilt of nog wilt opruimen….Helaas, geen tijdschriften.

De boeken kun je op vrijdag 17 mei bij mij thuis in Bontebok brengen of op 18 mei ’s morgens om 10.00 uur op de Groenmarkt. Alvast een berichtje per mail (wildv(at)upcmail.nl) is wenselijk, zodat ik weet wat ik kan verwachten.

Willy Dommerholt

Wie wil er een taart of cake bakken?

Veel bezoekers aan de Groenmarkt willen graag even pauzeren om koffie, thee of frisdrank te drinken. Uit ervaring weten we dat de taarten en cakes, gebakken door onze leden, bijzonder in de smaak vallen. Vorig jaar werden we verrast door een groot aanbod van zelfgebakken lekkernijen. De bezoekers konden maar moeilijk een keuze maken, want alles zag er heerlijk uit.

Een aantal leden heeft al laten weten dat ze dit jaar weer iets lekkers gaan bakken. Heb je ook een favoriet recept waar iedereen dol op is? Het zou geweldig zijn als je mij bericht doet dat je ook iets voor de Groenmarkt wilt bakken. Dit kan via mail: e.koelma(at)hetnet.nl.

Margje Koelma