Plantenruil

In het najaar is er weer gelegenheid om planten en stekken te ruilen. Iedereen die bij het opruimen van de tuin iets over heeft, kan dit inbrengen.

Datum: zaterdag 10 oktober van 10.00 - 11.00 uur.

Adres: Koningin Wilhelminaweg 16 in Heerenveen.

Margje en Evert Koelma zijn weer onze gastvrouw en gastheer.

In verband met de coronabeperkingen gaat het ruilen nu op een wat andere manier. Om voldoende afstand van elkaar houden maken we deze keer gebruik van het parkeerterrein naast de woning van de familie Koelma. Daar hebben we meer ruimte voor het uitstallen en ruilen. Verdere instructies krijgt u ter plaatse van bestuursleden (in groene bodywarmer).

Verder houden we de gewone spelregels aan.

* Vóór 10.00 uur gaan we de planten uitstallen. Het is handig als je naast de naam van de planten of stekken die je inbrengt, ook je eigen naam vermeldt, zodat anderen weten aan wie ze vragen kunnen stellen.

* Rond 10.00 uur is er koffie/thee en kan het aanbod bezichtigd worden.

* Er wordt pas geruild als het startsein (bel) heeft geklonken.

Evenals voorgaande jaren zal Johan Bergsma aanwezig zijn met een collectie voorjaarsbollen. De bollen zijn te koop.

De plantenruil is een heel gezellige gebeurtenis waarbij we van elkaars ervaringen kunnen leren. De plantenruil is alleen bedoeld voor Groei & Bloei-leden. Leden van andere afdelingen zijn van harte welkom.