Workshop Onderhoud tuingereedschap

Scherp en soepel functionerend gereedschap is belangrijk, het werkt gemakkelijker en de “verwonding” aan de heester of boom is minder en heelt beter. Op zaterdag 13 januari 2024 wordt in de werkplaats van St. Gered Gereedschap de workshop Onderhoud tuingereedschap gehouden. Onder deskundige begeleiding van hun vrijwilligers leer je hoe je gereedschap kunt slijpen en onderhouden. Opgeven hoeft niet en je mag maximaal 3 stuks gereedschap meenemen.

De kosten zijn 3 stuks voor 4 euro en 1 stuk voor 1,50 Graag gepast contant geld meenemen

Datum:        zaterdag 13 januari 2024

Tijd:             9.00 uur tot 11.00 uur

Plaats:         Industrieweg 14B,  Wolvega

Afbeelding met tekst, logo, clipart, symbool Automatisch gegenereerde beschrijvingDe missie van de landelijke stichting Gered Gereedschap is zorgen dat mensen in ontwikkelingslanden een zelfstandig bestaan kunnen opbouwen. De stichting geeft geen geld, maar doneert gebruikt gereedschap aan bijv. technische scholen en startende ondernemers, zodat iemand zelf een vak kan leren en geld kan verdienen om zijn of haar gezin te onderhouden.

Gebruikt gereedschap kan ingeleverd worden op vele verzamelpunten in Nederland. Heeft u ongebruikt gereedschap in uw schuur of garage, dan kunt u dat meenemen naar Wolvega waar het door vakkundige vrijwilligers wordt nagekeken en opgeknapt. Zij zorgen er dan voor dat het weer hergebruikt gaat worden. (www. geredgereedschapwolvega.nl)