Dagexcursie Barneveld 2 september 2022

Op vrijdag 2 september 2022 organiseren we een prachtige dagtocht per touringcar naar Barneveld en omgeving, waar we twee mooie tuinen en een ecologische kwekerij gaan bezoeken

‘s Ochtends bezoeken we de tuin Hubertushof in Leusden-Zuid. Achter een rustiek jachthuis is een spannende tuin van 5000 m2aangelegd met mooie contrasten. De tuin heeft een natuurlijk karakter passend bij de omgeving. Een oude beek meandert door de tuin enverbindt de tuinkamers aan elkaar. De bezoeker krijgt weids uitzicht ophet naastgelegen natuurgebied. Ook lopen er ezels in de wei.

Uitgebreide lunch in De Hessenkar in Achterveld.

In de middag brengen we een eerst een bezoek aan kwekerij Klein Hof inTerschuur. Dit is een kleinschalige ecologische vasteplantenkwekerij meteen breed assortiment sterke vaste planten. De moerbedden, waar de planten gekweekt worden, dienen als voorbeeldtuinen. In 2019 is een begin gemaakt met de aanleg van een landschappelijke tuin.

De laatste bezoektuin is De Beukenhof in Barneveld. Deze grote landschapstuin van 10000 m2 dankt zijn naam aan de vele beukenhagen, die voor een groot deel de structuur van de tuin bepalen.De tuin bestaat uit diverse tuinkamers en borders met aandacht voorkleur en bijzonder planten. Verder is er een kas, een strakke vijver en eenbongerd met onder meer hoogstamfruit met oude fruitrassen.

De reissom zal naar verwachting zo’n € 55,-- p.p. bedragen.

Opmerking. De reissom kan mogelijk nog iets aangepast worden zodra alle offertes binnen zijn.

De reissom is inclusief vervoer met een comfortabele touringcar,entreegelden, koffie/thee met iets lekkers in de tuinen en een uitgebreide lunch. Aantal deelnemers: maximaal 43.

Aanmelden bij: Jannie Koster – van Leeuwen, e-mail: jkvl@ziggo.nl.

Let op. Alle leden van Groei & Bloei in Friesland kunnen deelnemen, dusook leden van andere afdelingen. Meldt u zich tijdig aan, want vol is vol.

08.30 uur Vertrek vanaf de Abe Lenstra boulevard, Heerenveen.

Nabij de hoofdingang van het stadion staat de touringcar van Paulusma Reizen.

10.00 uur Bezoek aan Hubertushof te Leusden

11.45 uur Vertrek naar Achterveld

12.00 uur Lunch in De Hessenkar

13.15 uur Vertrek naar Terschuur

13.20 uur Bezoek aan kwekerij Klein Hof

14.50 uur Vertrek naar Barneveld

15.15 uur Bezoek aan De Beukenhof

17.00 uur Vertrek naar Heerenveen

18.30 uur Aankomst in Heerenveen

Afsluitend diner (facultatief)

Na afloop van de excursie bestaat de mogelijkheid om gezamenlijk à lacarte te dineren in hotel/restaurant Het Hof van de Koning in Heerenveen.Deelname is op basis van vrijwilligheid.

Aanmelden voor het diner graag vóór 26 augustus bij:

Jannie Koster – van Leeuwen, e-mail: jkvl@ziggo.nl.