Nieuwsbrief Groei & Bloei Heerenveen en Omstreken februari 2022

We zijn blij dat de corona maatregelen nu zover zijn versoepeld dat we weer enkele activiteiten door kunnen laten gaan. Wel blijft uw en onze gezondheid een voornaam punt van aandacht. We verwachten dat iedereen zich aan de gestelde maatregelen zal houden.

In deze nieuwsbrief informatie over:

zaterdag 12 februari: workshop kettingzagen

maandag 14 februari: ledenavond over wilde orchideeën (AFGELAST)

zaterdag 19 februari: onderhoud gereedschap (ipv 15 januari)

Komende activiteiten voor maart

Workshop kettingzagen.

Zaterdagmiddag  12 februari 2022

Het is weer toegestaan om met meerdere mensen bij elkaar te komen met inachtneming van de RIVM regels, dwz corona toegangspas, 1,5 m afstand houden en bij klachten niet komen.

Dat betekent dat de workshop kettingzagen die gepland is op zaterdag 12 februari a.s. doorgaat De workshop vindt plaats bij de firma Kuperus in samenwerking met de firma Stihl en zal gegeven worden in een grote kantine met voldoende ruimte en ventilatie.

Velen van u hebben een kettingzaag, of overwegen om er een aan te schaffen. Dan is het heel belangrijk om u te verdiepen in hoe daar veilig mee om te gaan. In deze cursus zal dan ook uitgebreid aandacht gegeven worden aan basisvaardigheden en veiligheidsaspecten, evenals de beginselen van het slijpen van de ketting. U leert niet hoe u grote bomen om moet halen, daar zijn uitgebreidere cursussen voor.

En om misverstanden te voorkomen, kettingzagen is niet specifiek voor mannen, dus vrouwen….meld je ook aan.

Geef u snel op, uiterlijk 5 febr. dan weten we hoeveel mensen we kunnen verwachten.

Er zijn geen kosten aan verbonden. En introducees zijn welkom.

Aanvang 13.30 uur

KUPERUS, Schoterlandseweg 40, Oudehorne

Opgeven uiterlijk voor 5 febr.  bij Ineke van Heerden, avandert@ziggo.nl

U krijgt een bevestiging van uw aanmelding via de mail. Met vriendelijke groet namens de werkgroep,

Ineke van Heerden

Ledenavond 14 februari:  AFGELAST

Helaas heeft de spreker zich afgemeld. We hopen dat de ledenavond van maart wel door kan gaan.

Onderhoud gereedschap

zaterdag 19 februari 2022

De in januari geplande workshop Onderhoud gereedschap is verschoven naar 19 februari.

Scherp en schoon gereedschap is belangrijk. En daarmee kunt u in het nieuwe seizoen weer goed aan de slag. Tijdens de workshop leert u hoe u het gereedschap kunt slijpen en onderhouden.

Dit gebeurd onder deskundige begeleiding van de vrijwilligers van Gered Gereedschap in hun werkplaats in Wolvega.

Kijk ook eens op de site van de stichting Gered Gereedschap (www.geredgereedschapwolvega.nl),

een stichting die heel veel goed werk doet in ontwikkelingslanden.

Deelname kan onder voorwaarde van geldige QR code en 1,5m afstand houden.

Tijdstip:  zaterdag 19 februari  van 9.00 tot 11.00 uur.

Plaats: Industrieweg 14 B, Wolvega

Kosten : € 3. - per persoon. Graag gepast betalen. En u mag voor dat bedrag 3 stuks gereedschap meenemen. Dit bedrag komt ten goede aan de stichting.

Aanmelden bij Albert van der Toolen: avandert@ziggo.nl.

100 paradijselijke tuinen gezocht voor uitgesteld geluk

Van 7 mei tot en met 14 augustus 2022 vertelt Leeuwarden City of Literature 100 dagen iedere dag een verhaal op een paradijselijke plek in Friesland.
Daarvoor is deze organisatie op zoek naar 100 paradijselijke locaties in Friesland. Welke tuinier heeft zo’n een paradijselijke tuin, en wil die openstellen voor een verteller en publiek? Kijk op: https://www.leeuwardencityofliterature.nl/nieuws/100-paradijselijke-tuinen-gezocht-voor-uitgesteld-geluk/

De winterwandeling was leerzaam en gezellig, en het weer was prima.

Zie hier voor foto's

Activiteiten voor maart

zaterdag 12 maart:    workshop lassen

dinsdag 15 maart:     algemene ledenvergadering  en

lezing:     het nieuwe tuinieren door Nienke Plantinga

eind maart:               excursie stinzenplanten

Meer informatie  in de volgende nieuwsbrief.