Groei & Bloei Heerenveen en Omstreken december 2022

Na een lange warme nazomer kwam de nachtvorst toch nog onverwacht. Bomen met hun nog prachtige herfstkleuren veranderden in sombere silhouetten. De herfst heeft zijn intrede gedaan.

10 december: workshop Kerststuk maken

14 januari: workshop Onderhoud tuingereedschap

31 januari: voorjaarscursus Bloemschikken

Workshop Kerststuk maken

Dé manier om in de kerststemming te komen is meedoen aan de workshop op zaterdag 10 december a.s. Die ochtend worden we door Klaas Groen met raad en daad bijgestaan bij het maken van een eigen bedacht Kerststuk. Laat je inspireren  door de voorbeelden die Klaas gemaakt heeft (zie bijgevoegde foto's) of kijk eens op Pinterest voor ideeën.

Zelf graag zorgen voor: een scherp mesje of snoeischaar; schaaltje/plateau/bord of strokrans; cocktailprikkers en binddraad. Natuurlijk divers groen materiaal, zoals bijv.  taxus, conifeer, hulst, klimop, dennenappels, appeltjes. En om het af te maken: kerstballetjes, kaarsen, lichtjes, etc.

Alles wat je wilt verwerken neem je zelf mee. Klaas geeft vervolgens alle ondersteuning die je nodig hebt, zodat iedereen naar huis gaat met iets moois!

Datum:        zaterdag10 december

Tijd:             9.00 tot 12.00 uur (daarna nog opruimen en schoonmaken)

Plaats:         Dorpshuis Bontebok, Eerste Compagnonsweg 11A, Bontebok

Er is plaats voor maximaal 12 leden. Opgeven kan tot uiterlijk 4 december bij Ineke van Heerden per email:  albertienjoshua(at)gmail.com

Voor de kosten verwijzen we je graag door naar de website. (klik HIER)

Workshop Onderhoud tuingereedschap

Scherp en soepel functionerend gereedschap is belangrijk, het werkt gemakkelijker en de “verwonding” aan de heester of boom is minder en heelt beter. Op zaterdag 14 januari 2023 leer je, onder deskundige begeleiding van de vrijwilligers van St. Gered Gereedschap in hun werkplaats, hoe je gereedschap kunt slijpen en onderhouden. Opgeven hoeft niet en je mag maximaal 3 stuks gereedschap meenemen.

Datum:        zaterdag 14 januari 2023

Tijd:             9.00 uur tot 11.00 uur

Plaats:         Industrieweg 14B,  Wolvega

Voor de kosten verwijzen we je graag door naar de website (klik HIER)

Voorjaarscursus Bloemschikken

Net als voorgaande jaren geeft Ingrid Brunsting in het vroege voorjaar ook komend voorjaar een bloemschikcursus. Iedereen kan meedoen. Er zijn nog enkele plaatsen vrij! Onze docente geeft les op meerdere niveaus. Voor zowel beginners als (ver)gevorderden worden uitdagende lessen aangeboden. Neem voor de gemaakte werkstukken eens een kijkje op onze website onder Foto’s (klik hier) De vier lessen in het voorjaar worden gegeven op de dinsdagavond van 19.30 tot 22.00 uur. Je kunt je bij interesse aanmelden bij Margje Koelma per e-mail: e.koelma(at)hetnet.nl.

Data :          31 januari, 21 februari, 7 maart en 28 maart

Plaats:         Vergaderruimte van de Nij Brongergeakerk in De Knipe.

Tijd:             19.30 uur tot 22.00 uur

Voor informatie over de kosten, klik hier

14 januari: onderhoud gereedschap

28 januari: winterwandeling Olterterp