Ledenavond Groene Passie

Op de passieavond van 16 oktober hebben we deze keer twee sprekers: Ant van Berkum en Tina Kuipers.

“Allemaal anti in je achtertuin: wat planten, die bijna iedereen in de tuin heeft staan, voor ons en voor elkaar kunnen betekenen”. Als herborist is Ant van Berkum gefascineerd door de helende kracht van planten. Op deze avond wil ze graag enkele planten met antibiotische en antibacteriële stoffen de revue laten passeren.

Na de pauze neemt Tina Kuipers van Imkerij Kuipers het stokje van Ant over. Tina vertelt aan de hand van mooie beelden van de imkerij en bijenvriendelijke bloemen over twee thema’s: ‘de imkerij het jaar door’ en ‘de bijenvriendelijke tuin’.  Imkerij Kuipers werkt al bijna 50 jaar zo duurzaam mogelijk voor mens, flora en fauna. Haar vader, Klaas Kuipers, is een oude bekende voor veel Groei & Bloei leden en gaf ook al lezingen voor onze vereniging. Nu doet zijn dochter dat. Na afloop is er gelegenheid honing te proeven en te kopen.