GROEI & BLOEI HEERENVEEN EN OMSTREKEN

November 2020

Afgelastingen

Helaas. Het is ontzettend jammer, maar de ledenavond van 20 november kan niet doorgaan in verband met de corona-beperkende maatregelen.

Ook het bloemschikken van een winterstuk van 14 november gaat niet door.

Plantenruil 3 oktober 2020

Deze activiteit ging door, wat een feest. En wat was het goed om weer zoveel bekenden te treffen, al moest het dan op enige afstand. Vanwege de ruimte waren we uitgeweken naar het parkeerterrein naast het huis van Evert en Margje Koelma.

Er waren looproutes rond een aantal vakken, waarbinnen we onze planten konden zetten. Het aanbod was weer overweldigend.

Om 10 uur hield de regen op en was er warme koffie/thee en koek. Al spoedig wisselden veel planten van eigenaar en werden de goede en minder goede eigenschappen van de planten besproken.

Rond 11 uur gingen zo’n 30 leden bepakt en bezakt en uiterst tevreden weer naar huis.

Bloemschikken

In de herfst kunnen nog veel bloemen, takjes en bessen verwerkt worden in een bloemwerk. Dat gegeven lag ten grondslag aan de tweede les van de bloemschikgroepen.

Voor de beginners was de opdracht: maak een Biedermeier op een hoge ondergrond. Daarbij werden naast bessen ook bloemen met een ronde en compacte vorm gebruikt.

Voor de gevorderden was de opdracht: maak “één meter” herfst met als basis een dik touw of een dunne stang. De gebruikte materialen waren onder meer zaaddozen, bessen, bladeren en bloemen.

Op de website zijn de resultaten van de deelnemers te bewonderen.

Voor in uw agenda 2021

9 januari – Onderhoud gereedschap

30 januari – Winterwandeling

Meer informatie volgt in de volgende Nieuwsbrief.

Correctie e-mailadres

In de laatste Groene Nieuwsberichten is helaas het e-mailadres van de voorzitter Albert van der Toolen foutief weergegeven. Het moet zijn:

avandert@ziggo.nl