Groene Passie-avond

Het belooft weer een heel gezellige avond ‘van leden voor leden’ te worden met gevarieerde onderwerpen. Voor de pauze blikt Jan Aandewiel terug op de tuinexcursie naar Barneveld en omgeving op 2 september jl. Hij zegt hierover: “Elk jaar organiseert onze afdeling een één- of tweedaagse tuinenreis naar een aantal particuliere tuinen. Voor veel leden betekent zo’n reis een interessante en gezellige dag met veel nieuwe indrukken en een gastvrij onthaal door de tuineigenaren. Het is de moeite waard om daarop terug te kijken. Met foto’s ga ik proberen een indruk te geven van de excursie naar Barneveld en ga ik proberen uit te leggen waarom juist deze tuinen zijn uitgezocht.”

Na de pauze gaat Jan nader in op de drijvende tuintjes die we alweer heel wat jaren in de Lindegracht te Heerenveen leggen. Hij zou daarnaast ook wel eens iets nieuws willen proberen: een verticale tuin in het centrum van Heerenveen! Om zoiets van de grond te krijgen is er natuurlijk veel hulp nodig voor het verzamelen van stekken van plantjes.

Tijdens de pauze zijn er jubileum-tulpenbollen Tulipa ‘Groei & Bloei 150’ te koop tegen een aantrekkelijke prijs: 25 bollen voor slechts € 12,50 (wat een forse besparing oplevert op de verzendkosten). Ook is in beperkte oplage de nieuwe Groei & Bloei-jaaragenda 2023 verkrijgbaar voor € 10,-. Op = op!

Datum: maandag 10 oktober 2022

Tijd: 20.00 - 22.00 uur

Locatie: kantine Aeres VMBO Heerenveen (voorheen Nordwin College)

Adres: Domela Nieuwenhuisweg 3, 8448 GK Heerenveen