Ledenavond Wilde orchideeën

Tijdens de ledenavond op 21 november neemt Hans Dekker ons mee in de wereld van de orchideeën in Noord-Nederland en verdere oorden.

In Europa komen ongeveer 500 soorten orchideeën voor. Van piepklein en onooglijk tot forse planten met enorme bloemen. Deze bijzondere groep planten komt voor van de noordpool tot in het diepe zuiden. Hans Dekker heeft in zijn leven veel Europese orchideeënrijke gebieden bezocht. Ook in Nederland, met name in Drenthe, komen veel orchideeën voor.

Tijdens de lezing zal Hans Dekker een dwarsdoorsnede laten zien van de Noord-Nederlandse orchideeënflora. Er is extra aandacht voor de soms moeilijk te herkennen soorten, die u in uw eigen regio kunt tegenkomen.

Kortom, een avond vol kleurrijke beelden van een plantensoort die tot de verbeelding spreekt.