Nieuwsbrief augustus 2024

31 augustus: Kennismaking nieuwe leden

Fryslân iepenet syn tunen

Annulering Workshop boeket maken

De workshop Boeket maken op 21 augustus 2024 gaat helaas nietdoor.

Dit jaar is de slak heer en meester in de meeste tuinen, zo ook in de pluktuin van Trijntje Köhler. Daarbij zorgt de vele regen ervoor dat er weinig te plukken valt. Geen mooie bloemen waar je een volwaardig boeket mee kunt opbouwen. Heel jammer.

Tuinexcursie Heikie Hoeksma te Harkema

Impressionisme op het Friese platteland.

Rondom een historisch woudhuisje ligt de bijzondere tuin van Heikie Hoeksma met uitbundige borders, verfijnde kleurencombinaties en bijzondere planten. Zijn tuin wordt in binnen- en buitenlandse vakbladen omschreven als weelderig romantisch, impressionistisch en schilderachtig. In zijn plantenkeuze wordt rekening gehouden met soorten die bijen en vlinders trekken. Hij staat geïnteresseerde bezoekers graag op zijn geheel eigen wijze te woord en vindt het fijn dat tuinliefhebbers bij hem inspiratie op doen voor hun eigen tuin. Ook draagt hij gedichten voor uit eigen werk tijdens de rondleiding. Zijn enthousiasme en kennis staat borg voor een ontspannen tuinuitstapje. Voor meer informatie klik hier

Datum:          vrijdagmiddag 9 augustus 2024

Aanvang:       14.00 uur

Adres:           Krúswei 30, 9281 KL Harkema

Kennismaking nieuwe leden

Nieuwe leden heten wij ook dit jaar weer van harte welkom bij de vereniging. Op 31 augustus 2023 zien we jullie graag op de middagbijeenkomst bij bestuurslid Margje Koelma en haar man Evert om met elkaar kennis te maken. Daarnaast zouden we graag horen waar jullie interesses liggen. Je krijgt binnenkort een persoonlijke uitnodiging van het bestuur.

Fryslân iepenet syn tunen

Op 24 en 25 augustus vindt alweer het laatste weekend van Fryslân iepenet syn tunen plaats. U kunt diverse tuinen van de leden bewonderen. Kijk, voor u op pad gaat, op de website welke tuinen opengesteld zijn voor bezoek (klik hier)

17 september: ledenavond Ecologische pluktuin

20 september: excursie Botanische tuin Mei Chu te Willemsoord